Egipt. Sharm el Sheikh ,totul despre viza,testul covid !

Fiind pe timp de pandemie,nu poti pleca oriunde doresti,sunt putine tari care acepta turisti,dar am dorit sa plec in vacanta unde e cald asa ca sunt doar citeva tari deschise pentru turisti.Eu am ales sa plec in Egipt, cu zbor charter direct din Chisinau ,in doar trei ore esti acolo.

Egiptul fiind tara araba,am luat decizia sa merg in vacanta in Egipt cu agentia.De foarte multi ani nu am mai apelat la serviciile unei agentii turistice si acum este perfect fiind si pandemie,putin eram ingrijorata sa nu ramin pe undeva blocata.Am sunat la agentie (nu doresc sa scriu despre agentie,ca nu am ramas multumita de serviciile lor si in cazul asta ramine un mister ),unde mi sa spus ca deja sunt citeva locuri libere.Am ales un hotel cu cinci stele,iar cand a zis cinci stele zic perfect nu am avut dubii,ce poate sa nu iti place avind cinci stele?Am ales sa ma incred in agentie in privinta hotelului si am facut o mare greseala.Verificati mereu hotelul,cititi recenziile,ca in poze arata bine dar nu corespund pozele cu realitatea,iar despre asta o sa vorbesc mai multe in alt articol atat despre hotel si despre serviciul lor de allinclusive.

Pentru a pleca ai nevoie de asigurare medicala care este inclusa in pachetul turistic,inclusiv ai nevoie de un test Covid negativ.Agentia ma programat la clinica Invitro si mi-a dat si un voucer cu care ma costat cu 200 lei mai ieftin testul,iar in jur de cinci minunte am dat testu.Pana seara am si avut rezultalul la test negativ,fericita ,gata de plecare.

Dupa trei ore de zbor am ajuns in Egipt,daca ai peste 35 de ani,nu ai nevoie de viza,iti verifica pasaportu si completezi o foaie,unde vei sta,ce tara ai vizitat in timp de 14 zile,numar de telefon,iti pune stampila in pasaport.Cei care nu au peste 35 de ani,la controlul de pasapoarte e un domn care te ajuta sa iti deschizi viza, care costa in jur de 20 sau 25 euro,iar in timp de 7 sau 10 minunte ai viza,nu e nimic complicat,pentru ca foarte multi turisti erau fara viza.

Agentia de la care am cumparat pachetul turistic,au contract cu o agentie din Ucraina dar sunt angajati mai multi din Egipt,ei se ocupa de transportul aeroport-hotel si invers,de toate excursiile turistice din tara la un pret rezonabil.Am ales trei excursii cu ei,ca sa am timp si de plaja,pentru ca fiecare excursie dureaza aproape o zi.Hotelul unde am fost cazata tot ofera excursii,dar ei nu au dreptu sa faca asta,ei au dreptul doar sa vinda excursii care includ sporturi pe apa,cum ar fi snorkelin,wind diving,parasailing.

Ce m-a socat in Egipt este ca toata lumea care lucra in aeroport si cei din turism vorbesc rusa,toti cei care erau cazati la hotelul unde am stat, erau din Ucraina ,Belarus si citiva din Moldova si un cuplu de Germani,din cauza limbii ruse vorbite peste tot m-am simtit ca in Rusia nu ca in Egipt.Fiind iarna, 17:00 se inopteaza,seara si dimineata este frig si ai nevoie de haine groase,iar ziua este cald si apa foarte calda.

Un lucru care nu mi-a placut,este ca fiecare hotel avea scaner de arme ,parca eram in razboi,iti dau asa o stare de discomfort si te face sa te gindesti,oare sunt in siguranta aici ?Personalul a explicat ca toate sisteme de protectie sunt pentru siguranta turistilor dar reusesc sa fie exact invers sa iti ofere o stare de nesiguranta cand vezi atata paza si sisteme de control,care includ foarte multe posturi de politie si armata,mereu verificau masinile si autocarele.Cu turistii nu aveau treaba dar te simteai ca in Irak,toti cu arme,un politist cu cainele verifica transportul si asta se intimpla la aproape o ora de mers sau chiar si mai putin,unde erai mereu oprit si verificat,nu am avut asa o experienta niciodata,parca erai in Coreea de Nord.

O experienta neplacuta am avut si la plecare,unde te verifica de vreo sase ori daca nu mai mult la o distanta de 100 de metri,te descalta,te pipaie din cap pana in picioare si prin par,nustiu ce cauta ei dar fac asta de doua ori parca erai la puscarie.Cativa copii mici,care plangeau asa de tare,nu intelegeau de ce ii pipaie un nene sau o domnisoare asa,nu au treaba aia,poate un copil sa plinga sa doarma il punea la verificare.Eram in vacanta,nu la razboi,a fost foarte neplacut si a fost prima vacanta in care mi-am dorit asa demult sa ajung acasa,deorece pe linga toate locurile frumoase care le au si chiar au niste locuri foarte,foarte frumoase,chiar daca stiam din timp toate astea as fi repetat experienta ca chiar merita.Nu as mai reveni,poate in alte orase nu e la fel,nu am de unde sa stiu,scriu doar despre ce am trait eu,ce nu imi place mie poate sa iti placa tie!

Suntem diferiti si nu scriu acest articol ca sa te opresc sa pleci in Egipt,vreau doar sa te informezi bine când alegi hotelul si sa stii la ce sa te astepti,ca asa iti va fi cu mult mai usor sa ii intelegi.Egiptenii sunt oameni foarte deschisi si veseli,nu m-am simtit in nesiguranta printre ei,e foarte bine cand esti cu gidul nu prea incearca multi sa te abordeze si ii eviti foarte usor pe cei care vor sa iti vanda suveniruri,dar daca esti singur,nu mai poti scapa de ei,pentru ca iti vind ceva si cind scapi de unu mai sunt inca altii care vor sa iti vinda ceva,nu prea te relaxezi,nu ai cum!

Sper sa va fie utile aceste informatii,sunt vremuri grele si sper ca la anul sa fie mai usor,ca parca totul sa oprit si doar despre pandemie se vorbeste,cumva iti este frica si te simti limitat in miscari, dar cu atentie si mare grija poti avea si o vacanta pe pandemie,am pastrat distanta,purtarea mastii in spatii inchise si in acest fel am putut sa ma bucur si eu de vacanta.

Vacanta placuta sa aveti!

2 gânduri despre „Egipt. Sharm el Sheikh ,totul despre viza,testul covid !